måndag 20 februari 2012

Det Blev en Tjorven

Sådär ja Nu är Bloggen Född.. Hipp Hipp Hurra!!! Det blev En Tjorvens Hockeyblogg..
Tjorven kommer utav att jag som liten fick alltid höra hur Lik jag var denna Astrid Lindgren figur..
Inte så jäkla rockigt att alltid få höra det, men efter 35 års terapi kan jag leva med det hahahahahha...

Men Nu ska jag inte Skriva om Min Barndom för den var inge spännande alls, mer än att där föddes mitt Stora Hockeyintresse och Framförallt, Mitt Hjärta fastnade för Färjestad Bk.. Inte så konstigt det heller eftersom jag bodde då ca 400 m från Färjestads ishall.. (Idag är det en varm & modern Arena, då En ljusblå Igloo )
Jag var där och sprang jämnt eller hela tiden.. Man hade mer trasiga träklubbor och puckar och gula sittdynor än vad man hade dockor och leksaker.

Nu kommer Jag inte bara skriva om Färjestad, Utan även om mitt andra Favoritlag Toronto Maple Leaf och framförallt min stora favorit Målvakten #50 Jonas Gustafsson i Maple.. Sedan blir det allmänt om hockey och hur livet som Hockey-supporter ter sig.. Jag har bara missat 4 hemmamatcher på 5 år var av 3 st blev per automatik när jag låg på operationsbordet och att jag inte fick åka hem så fort jag ville från sjukhuset..för att se  mitt lag spela.. den andra blev en miss i planeringen av ren skär Julstress =)
Jag åker även iväg på bortaresor runt om i Sverige för att  stötta mitt lag på bortaplan
och tro mig det brukar alltid bli ett extra äventyr som bussar som pajjar mitt ute i Middle of Nowhere eller så åker vi bara lite fel och hamnar på Arlanda istället för att vara på väg hem mot Värmland.;-)
Luleå var bokad och klar men där var det SJ som Fucka up´ det rejält med att inte vänta på oss anslutande från K-hamn så vi fick vända hem i Fjollträsk och -Nej!! Jag kommer aldrig mera Åka med SJ på bortaresa..Det få bli med  WP och deras Supporteresor eller att vi samlar ihop ett gäng och drar.

Detta var det första, men Inte det sista inlägget - För Nu Kör Vi Mot Grön Vit Vår... /Tjorven




.

2 kommentarer:

  1. Härligt Ingela=))
    Denna blogg ligger från nu som #1 i favoritlistan:-P
    Kör hårt!!!

    SvaraRadera
  2. Hahahahah En får Tacka det ödmjukaste =)

    SvaraRadera