tisdag 10 april 2012

Lite Offline!!

Jahopp, jag tog ett rejält Påsklov och det nästan utan hockey...
Men jag avslutade påsken med att Dra på mig Årets förkylning..

I och för sig så är det alltid så här år efter år, När man går på Hockeysemester.. Så En vecka efter Elitserien slutar..Så kommer brakförkylningen som en Brevbomb på posten.. -Atttjoooooo!!



Just på nyförvärvsidan, har det inte kommit nått nytt Mer Än Att FBK har skrivit 2 års kontrakt med Max Görtz och Det gillas Stenhårt av Mig..Den pojken är något utöver det vanliga..Det visade han framförallt under denna säsong som gick..Talang med stort T 
Annat hockeyskvaller Mer Än De vanliga Chris Lee, Himelfarb,Tollefsen, Lauritsèn och en Liten halvskräll  målvakten Erik Ersberg ..Men den sista tror jag är mest Hänt i Veckan skvaller... 
Men det dyker nog upp lite under veckan nu när Påsk är Över..
Igår kom den glädjande Nyheten att Vårat Pirat-Torp åker med som en av tre målvakter till Minsk i Vitryssland för två landskamper mot Vitryssland. Ska man Utbringa - Skål & ÄNTLIGEN!! 


Har aldrig fattat varför Mårts & Co har ratat Sveriges Bästa målvakt..  
Det enda man kan ha trösta sig med är, att han har fått vila och tränat när det har varit landslagsuppehåll inför stundande Slutspel..

Till VM-läger 4, där två landskamper mot Schweiz spelas, ansluter Patrik Lundh, Mattias Sjögren och backen Jonas Brodin. Och en av Matcherna Spelas i Örebro så dit får det allt bli en liten tripp och se hur Grabbarna sköter sig.. Men jag saknar Klefbom och Frögga i den truppen..Varför har inte dom fått förtroendet egentligen?? 

Ikväll Drar SM-Finalen igång och Visst hade varit kul att det hade varit Färjestad som spelade Final och Man fick gå in i Slutspelsbubblan som förra året..
                                                  
Men Nu får man istället slänga ett getöga på teven... 
och Hoppas att SAIK vinner LeMat Pokalen..Det är dom Fasen värda av dessa två final lag..

Dels har saik 4 Producerade femmor och Jädrigt bra Målvakt i Joacim Eriksson och 
 dom vet påfallande idag, vad som Krävs att spela och även Vinna SM-Finalen..
Eller borde veta iallafall, Efter förra Årets rätt släta matcher dom gjorde mot oss och förlorade..

Brynäs Tror jag inte alls på ..Bolibompa-femman är vass, - Jajamen, Silverfisken och Järnskrot ihop är grymma hockeyspelare och Målvakten Svedberg har väl visat att han kan stå i mål och göra viktiga räddningar. Men Resten är för anonyma och Nu utan Dackell som Lagkapten på isen..Glöm det!!
 Och sedan gillar jag inte Brynäs filmningar som barnen pysslar med.. Det är inte Fotboll ni spelar,  det är Hockey och Det ska göra Ont!!
Och Nu ikväll saknas Järnskrot pga Sjukdom och då är Silverfisken inte lika vass.. De där två är som Omark och Harju..Suveräna ihop men isär: -Inte Så bra!!
Så Ska jag vara ärlig så, - Nja, Brynäs ska inte ha en Sportmössa mot Skoterraggarna.. Som vet vad som Krävs att bärga LeMat Pokalen..och Sista gången SAIK vann SM-Guld gick jag i första klass på Färjestadskolan året var 1978..Så nog fasen är dom värda den vinsten..

Men jag har ju tippat fel förut..Jag hade Tippat FBK-AIK i final..och Jo jag ska försöka hitta en Sten i skogen och Krypa under..och ta med mig vitflagg och vifta på 

Ha Nu en Bra och förhoppningsvis Snorfri dag  
/Tjorven

1 kommentar:

  1. Tack för länken fina du och bra skrivet här! Krya på dig! Är med sjuk i megaförkylningen Örjan. :(

    SvaraRadera