fredag 24 februari 2012

Skållade råttor

Äntligen fredag!!!! Och Tack Gode Gud att tandläkarbedövningen har släppt...
Fasen man kan ju inte prata, man sluddrar värre än Fyllekajorna som ploppar upp här och där..

Åter till det Viktigaste, Nämligen Hockeymatchen FBK-AIK:

Färjestad Öppnade verkligen inte strålande..AIK låg på som skållade råttor och höll på att göra 0-1 
När Torpet höll på att göra en Salo, men såklart fixa Sveriges Bästa Målvakt upp det med bravur och lite tur  
Från Nån Hockeytokig gud =)


Basses 1-0 mål satt som en Smäck!! Från en galet snygg passning av K.Berglund, Som i sin tur Har bara Växt och Växt till en Liten, Stor Back..Han är Grymlings på att vårda puck och jäkligt skridskosnabb. Me Like It A Lot=)

Sedan Meyer Passning Till Min Favorit Marcus Paulsson var rena lektionen i Rysshockey..Där satt pucken i Råttfällan så det sjöng om. 

                                                                 
 Stefan Meyer #14 
Har äntligen hittat sin spelroll och blir bättre och bättre..Kan baske mig Säga att han lär bli Slutspelets Största Joker med förhoppningsvis ett Nytt kontrakt med FBK nästa säsong om det visar sig att han Verkligen vill och kan göra mål...Och det märks att han är så Målsugen (Lika sugen som en Viktväktarbantare är efter choklad ) så jag hoppas det rasslar till i nätet snart. Då har han visat att han är värd att spela i Världens Bästa Bollklubb.

Holtets 3-0 Mål Var bevis på att Stå framför mål Ta stryk och Bara peta in pucken på Fasth i AIK målet..

Synd att Torpet inte fick hålla nollan en match till. Det hela sluta 3-1 till FBK men AIK´s mål såg jag inte för The Gurlzen var allmänt hängiga, så vi gicknär det var 3,5 min kvar av sista perioden..


Men jag Tror att alla Lag ska Frukta Både Den Grön Vita Maskinen från Soliga Karlstad.. Men även AIK De kan fasen gå hela vägen.. De ligger på som sagt som skållade råttor och vill ha puck som Råttjävlarna vill ha Ost.. Och Både FBK och AIK har jädrigt täta och duktiga Målvakter..Men Skulle det bli en Finalrepris på dessa lag..Så tror jag Mitt Kära Färjestad Drar längsta strået..För ingen Har En Sanny och En Frögga som backpar och Där gör det ont att gå in och spela emot.. 

Imorrn Är Det tråk Luleå borta för FBK och kvällsmatch..Ingen Abbot på isen och Lite sämre målvakt..Så där borde det bli en 3 poängare till..Men Vi får se.. 
Ha en Trevlig Fredagskväll alla godingar / Tjorven



2 kommentarer:

  1. Bra summering Ingela:-P
    Jag var nog en av de största Anti Meyer!
    Men även jag viker av det spåret o lyfter på hatten, fortsätter han så här så har vi en riktigt bra vapen där, det såg man igår när han bröt igenom innan passningen till Paulsons mål, ruggigt snabb typiskt en transatlant när han vill=)) Börjar vädra slutspel av deb roligare sorten nu=))
    Jag kommer hem på minst en slutspelsmatch men väntar tills det är en avgörande så min vinstlycka kan göra sin nytta;-))

    SvaraRadera
  2. Låter bra det..=)))
    Ja jag har oxså tagit av dumstruten och börjar se Nått stort bakom Meyer..Så mot grön vit vår =)))

    SvaraRadera