fredag 20 april 2012

LeMat är utdelat!!

LeMat är Utdelat..
Kan faktiskt inte ens tycka ett det var trevligt eller rättvist att Brynäs vann.. 
Roligt för mina Kära småsyskon som är födda och Uppväxta i Gävle att dom fick låna SM-guldet av Storasyster. det räcker så ;o)

Och Det första som jag fick läsa i morse på twitter var detta Domarnas Fest med Brynäs 

Om jag blev förvånad? - Jajamensan, Kunde fasen inte ens tänka tanken ens.. Iof så är jag väl rätt trög (Victoria Silverstedt varning)  och enligt visa människor så kan jag inget om Hockey och att jag bara är En Bitter FBKSupporter.. - Hm bitter?!?!..
Jag var rätt nöjd med denna säsong hur den började och höll på...
- Hm, Får väl börja gå terapi och Ev Börja titta på mera hockey, så jag får rätt att öppna käften nu när alla andra kan så mycket mer... Och Min blogg är ju hur bara tramsig.. 
Men åter till domarna på Guldfest,  Det är så Pinsamt, att Wermland Forever, Framstår som en Äkta Genuint Drama som Skulle Få Ingmar Bergman att bli grön som ett Träsktroll av avundsjuka..  
Domarna har tydligen varit med på de sista årens Guldfester.. Men aldrig har det varit sånt Fokus som det har varit på domarna som under denna säsong, Och inge konstigt med det för det har varit oerhörda Pinsamma bedömningar genom hela serien och framförallt slutspelet. 4 domarsystemet skulle göra det så mycke bättre..Hm, Frågan är, vart då???  Och Jag tror faktiskt att Ingen av oss hängivna supporters oavsett lag, förutom Domarkåren och Media och Brynäs själva då såklart, uppskattar Brynäs som Vinnare.. 
Pga av alla filmningar och målskandaler och Offside i målgården/blålinjen .. Alla har varit lika upprörda utom dessa jag nämnde ovanför i texten... *suck*
Men Säsongen 11/12 är över, Nästa säsong, kommer Baksmällan för Brynäs och Nu När Bolibompafemman inc ev målvakten Svedberg, åker över till NHL säger jag bara..Lycka till!!! Baksmällan kan sitta i upptill den 50:e spelomgången.. 


För det andra: Nu blir jag förbannad och det Heligt också.. Alla som Kallar Bert Robertsson en Tönt för att visade sina känslor igår och grät helt öppet..har ni ens en aning hur Mycket Hjärta och Passion och Hårt Arbete som dessa tränare lägger på sitt lag.. De lever med Hockeyn och sitt lag 24/7 och Klart som fan när allt är över och man står där som tvåa för andra året på rad.. Då har man fan rätt att gråta.. riktiga Män Gråter så är det bara.. Ni som har problem med det..Sök Hjälp!!


För det tredje: Lika förbannad blir jag när de sk Brynässupportrarna (Vart fan har ni varit under resten av säsongen??? ) Buar när Bert får Silvermedaljen..Säger bara Avgå och sluta upp att vara Supporter Ni är inga Supportrar Ni är ett gäng tönterz..Så försvinn från våra Arenor..Avgå Nu!!! 
Det var väl  inte första gången de Buade heller..När Våran Pirat-Torp fick ögat spetsat, så bua dom.. 
Eller ta mig fan, de Bua så fort nån inte råkade få med sig en utvisning eller nån Brynässpelare fick en Tackling. Iof så kanske de bua åt Brynässpelarna, för att dom inte kunde ta en tackling rätt eller för den delen, åka Skridskor som en hockeyspelare ska kunna utan att ramla hela tiden..


Idag Börjar uppladdningen inför säsong 12/13...Det är Nu Lilla Julafton börjar om alla Rykten som florerar stämmer och vem eller vilka spelare som ska spela i våran Fina Bollklubb.. 

Lite NHL..Orkar inte skriva om Flyers-Pingvinerna.. resultatet 3-10 säger allt... 
Målvakterna och backarna var inte med på Isen den dagen så är det bara... Vi får Hoppas att dom avgör detta inatt, Och tro mig jag ska Sitta som En Furier i Soffan och Vråla
-  Let´s Go Flyers!!!

Mackan Johansson Gjorde matchens första mål mål inatt.. Starkt gjort!!!
Så där är serien utjämnad till 2-2 mellan Caps-Bruins.. 
Och han får bara beröm av av kommentatorerna..Och det ska han ha..Grabben är en talang och hans Skridskoåkning Är Perfekt!! 

Over & Out
/Tjorven


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar