onsdag 25 april 2012

Silly Seasons & Hockeygala

Jahopp då fick vi läsa att det inte blir några Stjärnvärvningar som vi har väntat på..
En Frälsare Som kan göra mål.. Och Genom att Thorell skrev på för 1 år, är Truppen full på Forwardsidan..
Och idag skrevs det ett 2 års kontrakt med Chris Lee. En Kanadensisk back som har Spelat i Adler Mannheim, som jag har Skrivit om som ett Rykte..En Offensiv men sämre defensivt..Hm Vi får väl se vad det blir av denna herre. Känns halv Ok att dom har skrivit 2 års kontrakt med nått vi inte vet så mycket om..Tänk om han är en lika katastrof som Larsson *Hejudanimej!! 
Det enda som man kan vara glad över är att Vi slapp Jonathan Granström..Det hade kvittat mig och fler med mig också..Kunde vi inte behålla Emil Kåberg ska vi inte köpa in en spelare av samma typ, men inge Hjärta i Klubben.. Det hade känt mega fisigt..
Men Så här Ser Truppen ur:


Färjestads trupp 12/13 i dagsläget:
• Målvakter: Cristopher Nihlstorp, Fredrik Pettersson-Wentzel, Luca Boltshauser.
• Backar: Anton Grundel, Magnus Nygren, Sanny Lindström, Ole-Kristian Tollefsen, Oscar Klefbom, Johan Larsson, Calle Andersson.Chris Lee
• Forwards: Anders Bastiansen, Christian Berglund, Jack Connolly, Linus Fröberg, Max Görtz, Joakim Hillding, Marius Holtet, Mikael Johansson, Patrik Lundh, Marcus Paulsson, Rickard Wallin, Per Åslund. Erik Thorell

- Vi Är Färjestad!!
Det har även rensats även inom ledarstaben..Asplund fick gå och in med  Peter Jasbetz, Det enda som har utgetts varför Asplund fick gå var att det skulle in med en ny röst.. En Skräll för mig..Men Men Välkommen!!

Sedan Den Andra Skrällen är att Våran Perra ska Leda Gnaget i Vinter..ska bli Spännande att följa..
Tror AIK kommer får det tufft utan Fasth i mål och Utan Gynge, Bång, Salmonsson, McDonell.. Undrar vad AIK:arna själv tycker om att få Perra som tränare =)

Och jag Tror Det kommer bli ännu tajtare i Elitserien, än vad det var i år..Känns inte som nån har gjort den utlimata värvningen.. Men tittar man på Värvningar lagen har gjort så Ser Linköping vassast ut..Men De har iallafall gjort en urusel Målvakts värvning i Andersson..Känns inte som den mest lyckade..De får nog fortfarande skylta med att de Är Staden Utan Guld..

Hv Har Värvat Wesslau som målvakt!?!?! Hur tänkte dom där egentligen.. *fniss*
Jag Känner på mig att Vi kommer stå på torget 2013 och Vråla SM-Guld..För vi Har Sveriges Bästa Målvakt och Gud förbjude Att Inget NHL lag vill signa han..Så ska det iallafall vara tätt mellan stolparna och Med Sanny och Tollefsen på backplats, så ska Guldet hem..Men först sanering från Äckligt Kaffe, Silverfiskar och Thomas Di Leva..och gud vet vad som finns i Gävle 

Flyers tog sig vidare och Skicka Pingu på Sommarlov..Bara Byz och Bob kan lära sig att Hålla tätt i mål så ska det nog gå hela vägen.. Let´s Go Flyers!!! 

Mackan Johanssons Caps möter Bruins i natt och jag Håller tummarna för att Grabben lag tar sig vidare..det är han värd..

HockeyVM drar igång nästa Vecka..Vet inte..Känner lite sisådärr inför det..Vet inte Men VM och Tre Kronor: - Inte så Spännade... Känns som att det aldrig blir sådärra med lite extra allt..
Pga att Stanley Cup pågår för fullt och Lagen får aldrig dom därra spelarna man vill se..
Sedan Priserna på Biljetterna..Är Svenska Hockeyförbundet Helt Dumma i Huvudet!!!..
Fan ska ni ha stämmning eller bara popcorns-supportrar på matcherna..Men Då kan det vara tyst på läktaren..  Men såklart kommer jag titta på matcherna men inte på plats..Inte för det priset.. Jag ska köpa ett nytt säsongskort i LL A och det känns mer angeläget än att titta på Tre Kronor för 400:- för en biljett..

För er som Har Twitter rekommenderar jag Sanny Lindströms Hockeygala ikväll kl 21 på #hockeygalaFör er som inte har Twitter säger jag bara Skaffa er ett..Gott skratt och Massa Twittermingel i Pyjamas kommer det vara.. Har ni inte en Smartphone så kan ni skapa ett konto på datorn..
 www.twitter.com
Mig hittar ni som @smyrfan
Sedan är det bara att Följa och jag kommer såklart följa er 

Puss & Hej
/Tjorven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar