söndag 25 mars 2012

Korsdrag i Klubbarna

Just nu är det En Minisemester Innan Semifinalerna Drar igång..
Så jag tänkte reflektera över dom andra Klubbarna som redan har Sommarlov eller spelar I kvalserien roar sig med i Vårsolen.

Växjö: Gjorde en jäkligt bra Första år.. Men Nu så har stora Moppen kommit fram och här vårstädas det mer än vad min Kära Farmor gjorde. 6 st får lämna klubben, Per Hållberg, Karel Pilar, Tomas Netik, Mike Iggulden, Josh Soares och Anders Eriksson, målvakten Oscar Alsenfelt, som jag tycker har spelat så bra han kan när inte Gerber har stått. Vet inte varför dom ska rensa så hårt för mer än ekonomin (som tydligen är väldans god). För Det är ju det som är Problemet, efter varjegång nått lag har vunnit SM-Guld, så ryker det X-antal spelare till NHL,KHL eller för den delen annat lag. Och problemet är att få ihop ett lag som spelar som ett lag...
Men Visst Lycka till, Men Hittar ni inte bättre spelare än dessa Så får ni nog Kvala nästa år...

LHC Klubben utan Guld: Läste just nu på morgonen i AB att dom sparkar Norrena!!! Opps..!!!
Där kör dom med Fullt Utblås..Hlinka har inte heller fått förlängt och ja de enda som är klara just nu är Magnus Johansson, Niclas Hävelid och Albin Lorentzon, som har utgående kontrakt..  Visst Magnus Är gammal som gatan men fortfarande en Jävligt bra back.. Felet att det tog slut innan det roliga börja, måste bero på att Varje år innan Tjeckerna har dykt upp så har laget spelat som ett lag..Dom är nöe jävliga att möta dom kommer med Energi och fart och dom ligger högt i tabellern.. Sedan:
 -Dingeling ding Här Glider Tjeckerna In och Just det Glider..


Det blir varken Hackat eller Malet..Det blir blajj av allt.. Till våran Glädje förstår 






Modo: Har kickat Tellqvist, Brett Skinner, Patrik Cedergren, Anton Hedman   och inte förvånande Dick Axelsson.. Den först nämnda måste vara för mycke pengar för: - Inte så bra..Målvaktspel.. Han är på väg nedåt och alla kan inte göra en Hadelöv, som förra året storspelade i SM-Finalen och Som i År är : - Inte så bra .... 
Dicken är ett Stort Problem för sig själv.. Grabben har så fruktansvärt med Talang i sig men är samtidigt Lat som ett grönt Träsktroll... Lat kan man inte vara om man nu inte ska byta klubb varjeår. Och inte träna stenhårt på försäsongsträningen..Fuskar man där..ja Då har du ljumskproblem och annat skit med dig, ju längre säsongen lider.. 
Färjestad Fick lite pli på ungtrasan.. Men i våras (Enligt Rykten) Så vägrade han Börja Försäsongsträningen för FBK  i Maj..Han spelade tv-spel och mådde gott..Sedan ringde Foppa och ville ha talangen i sitt lag..Vips så lämnade Dicken våran Bollklubb..Och eftersom han hade mått gott hela våren efter SM-Guldet och Försäsongsträning lika med Nada att det blev ett fint Foto i Tidningen..  



Just nu är han Klubblös och Fan vet om jag vill Att FBK tar kontakt med han och skriver ett Kontrakt..Iof Så flyttar spelare mellan klubbarna som skållade marsvin..Prestberg gick till Frölunda för att ha inte fick nog med betalt av FBK sedan tillbaka och Sedan till Leksand och Sedan tillbaka och Sedan till Leksand igen..Så..Nja Jag får nog tänka på det om jag vill se han i min Kära Bollklubb.....

Timrå: Helt under Isen  Under Hela Elitserieomgången..Man blir Förbannad när man Ser en Fet Pikkarainen (Stjärnspelare) komma till laget otränad, Illröd i ansiktet (för mycke Vodka eller?? ) och Tjockare Än Salo..Jävligt repektlöst och Dålig Lagmoral.. Det är som att Pissa på Timrå laget och  Supportrarna..Som tur var Kicka dom han under säsongen..
Ilkka Pikkarainen 

Målvaktsidan har inte varit den bästa heller Tyvärr.. Ridderwall och Lundkvist har inte spelat så vidare värst.. Men Nu i Kvalserien har Lundkvist skärpt till sig och spelar riktigt bra. Och Jag tror mig veta eller gissar att Timrå kommer klara kontraktet till ES nästa år. 
Då är det Värre men Djurgården (Skansen IF)

Djurgården:Mästarnas Mästare.. Det ser inge vidare ut..Och När FBK sist spelade mot dom hemma i Feb, Var det ett lojt, väldigt hänga med huvudet, skiter i detta, Min lön kommer iallafall..Hade jag varit Djurgårdsupporter hade jag blivit vansinig.. Så jävla dålig attityd på isen och ingen vill göra nått inte ens Drygpösen Marcus Nilson verkade vara så värst intresserad av att spela Hockey.. För Fan För era Supportrar skull ska ni spela så bra ni kan..Det är dom som betalar era löner och fina villor på Värmdö What Ever ni bor!!!!.. 
Jag tror Som vi Sjöng på Ståplats - Djurgården Åker Ur i År.. Nått annat visar dom faen inte på isen..

Örebro kommer inte gå upp. Och tyvärr ser det mörkt ut för Leksand (som jag vill ha upp)  BIK Karlskoga Dom krigar och ja jag är stolt över klubben från grannbyn.. Men jag tippar på Att Timrå och Rögle, Laget ingen behövde går upp.. Rögle vill jag verkligen inte ha upp..Deras Supportrar är riktiga Aber..Riktiga jäkla huliganfasoner.Dom har inte något i ES att göra..

Ha en skön Söndag i Solen I Morrn Drar Semifinalerna igång Framåt GrönVit  /Tjorven




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar