onsdag 28 mars 2012

Krypa under en Sten och Vifta med Vitflagg!!





Först: - Jag erkänner, Jag sa direkt när våran andramålvakt PW skulle in på isen efter Torpet hade fått ögat spetsat - Ja, men Grattis då´ra Brynäs!! Ha det så jäkla Kul i Finalen mot AIK!!! 
Men Skitkärringer ska Skit ha!! PW kom in och Storspelade och Jag kan lova jag är den
första att krypa under en Sten ute i skogen och Vifta med Vitflagg och Skämmas och Vråla:


-Förlåt!! Förlåt Lilleman.. Du spika igen  totalt!!  Och Du fick t om tyst på mig..

Vill ni Se Räddningen som Får mig att Utbringa: . - He Moves Like Jagger..


Nu tänker jag inte sitta och Referera matchen utan Ska jag vara Ärlig ..Så minns jag knappt nått..(Nej jag har inte gått och blivit Senilas)  Jag var bara så Jävla Nervös så jag bara minns fragment av det matchen..
                                                         
Jag vet inte om hjärna bara stänger av och bara noterar utvisningar,mål och PP och Boxplay,..
Men det jag minns är såklart FBK första Period som bara malde och malde ned
Bolibompa-femman med Järnskrot och Silverfiskar, de flög hej vilt över isen.
Järnskrot satt t om med Ispåsen efter bara ett par minuter.. 


- Det ska göra Ont att Möta Färjestad!! 




Jag har inte ens hunnit se om matchen pga att, Jo men man har ju ett jobb och andra vänner som inte är Lika hockeytokiga som mig som oxså vill ha en pratstund.. Så Det lilla jag minns minns jag.

Andra och Det otäckaste: Torpets skada..Herregud Snälla Fader Vår, Det Räcker NU!!!
Vi behöver vårat Torp i Mål..Det är nästan så man börjar fundera på vad Fan är meningen med allt..
Är det meningen att han ska Se alla Akutsjukhus i Sverigen innan han Slutar med Hockeyn..
Vilken jäkla tur i oturen att det blev "lindrig" Skada på ögat..Herrejesus han kunde ha blivit Blind på ögat..
Läste nu på Morgonen att han ska få ett nytt ansiktskydd på masken innan han kliver in på isen igen..Och Det lär nog bli fler målvakter som byter ut Cateye, när man ser hur lätt en klubba kommer in..
Och det kan väl inte vara värt att riskera synen för att man ska se ev lite bättre..
Då får Backarna börja ta lite mera ansvar runt målet isåfall,, Och Hockeyligan får allt börja kolla klubborna för nog vässas det och trimmas med klubborna..ifall i nån inte visste det..

Hörde  att DJ:n  i LL A vägrar Spela Barnvisor när Brynäs tränar.. Det är under hans värdighet, Så Ska Bolibompafemman har musik, så får Tränarna själva Sjunga för spelarna eller ta med sig en Ipod inc Högtalare ut själva på isen och Jazza

Det känns Gött när man Får Sprätta Folk på näsan som tror att man Inte kan något om Hockey bara för man råkar vara en Sittkissare.  Iof så vette fan om man kan det..
Men Iallafall i min Teletubbiesvärld så lite kanske.. Ja, Ni vet som följer denna Blogg att jag Har tippat AIK i Final mot FBK..
Kan säga att Gubbarna är Lite tystare och ser mest konfunderade ut.. 
Igår Var det en som inte orkade hålla mun utan sa Bara -AIK ser livsfarliga ut!! 

Svaret jag hade var:
- Öh, Ja det är ju det jag har sagt, Man kan inte sitta vid ett fikabord och gissa sig till och tycka..Såg Ni hälften av Alla Hockeymatcher som jag gör..Så skulle ni fatta varför jag har varnat på Gnagarna.. 
Så där var den en till som börja Hala fram Vitflagg.. Sedan kan jag såklart få krypa själv under stenen och skämmas för min gissning..Men Då får fan AIK själva Följa med, För Skotermupparna ska inte ha en chans mot en Råttinvasion!!

Vi har ju Färjestads flaggan upphängd på balkongen, som vi börja med förra året i Kvartsfinalen..Och Skrockfull som man är så Fortsätter man i år med, eftersom det ledde till GULD!!
Igår Morse innan jag skulle gå till jobbet hör jag utifrån en Grupp småpojkar på väg till skolan började Sjunga -Fäärjestaaad, Färjestad.
Bra att ungarna har fått rätt uppfostran och kul att man kan glädja nån.

Kvalserien då´ra: Mesta Mästarna Skansen IF..Ser Inte så bra ut va!! Så där, Får alla Sk hockey-experter Sätta på sig Dumstrut nr 2... (det skulle ju bara bli en transportsträcka i KS) - Jo tjena Mittbena, Dingeling ding..-Här Glider Djurgården ur.... Ser ingenstanns att de kommer orka vända på skutan.

Timrås Målvakt Joakim Lundström spelade Strålande i målet och Jag vet han har inte varit bra under säsongen, men När han tog över spaden efter Honken som var förjävligt kass förra året i Frölunda så Tog Lundström Chansen och storspelade.. 
Felet tror jag har varit, att han skulle ha haft Första Spaden i Timrå redan i höstas och Inte göra som Perra & Co  gjorde. De spelade med olika målvakter varjegång.. Ridderwall må vara son efter Rolf Ridderwall landslagmålvakt e ct..Men Så bra att han skulle ha haft det förtroende att spela Första målvakt varannangång..Nä, No, no no... 

SockerConny Strömberg är avstängd av Disciplinära skäl..hm..Då måste det vara jävligt allvarligt om Örebro Stänger av han mitt under brinnande Kvalserie..Rykten Säger att han har Krökat till, men går inte den mannen på Antabus??? Tragiskt om det är på det sättet.. För vad skulle han ha gjort som är så allvarligt att han bli avstängd annars.. Sedan vilket lag i Es vill ha en 36 årig problemman på väg nedåt i karriären..tror han ska vara glad om Örebro ens vill ha han kvar.. 
Dick Axelsson må vara lat och är ett "problembarn" men han är både ung och fortfarande formbar 




Nä nu Ska jag Ladda Inför Kvällens Hemmamatch..Anticimex är akut Inringda av vaktmästarna i LL A, De har hittat Silverfiskar på isen..Så ev blir det matchstart lite senare ikväll.. 
Och PW kommer stå Och det kommer Grabben fixa med Bravur!!!

Mot Grönvit Vår!!
-Vi Är Färjestad!!!
/The Tjorv 


1 kommentar:

  1. The best entertainment site and time of removal. Please report this site through my friends on Facebook bolibompa spel

    SvaraRadera