fredag 16 mars 2012

Revange!!

Trött Sliten och Revange sugen...

Resan ned började i det Glada tecknet, Färjestad bk Retweetra min Tweet Jag var såklart skit nöjd..
Vi var 9 st Supertaggade WP Supportrar i en Minibuss ned mot Jerusalem (Jönköping)
Först Cidern var uppdrucken och andra på väg ned i magen, blev det ett kiss-stopp i Skövde och visst vi hade alla FBK tröjor på oss..I Rondellen kommer en Bil drar ned Rutan och ur bilen Vrålar en
-Vi Hatar HV!!!
Bättre start kan vi inte få...
Glada i hågen, Kommer vi ned till Kinnarps Arena och Gubben som gav mig biljetten Tyckte Att det var så Trevligt att jag var så Glad och trevlig..
Hm..Ja inte behöver man vara otrevlig bara för man är i fiendeland..
Finner ingen anledning överhuvudtaget till nått annat.. Poliserna var oxså Super trevliga och nästan så dom skämdes när vi skoja med dom om Söndagens kroppsvisitation...

Inne i Arenan mötes vi av Fler Supportrar än i Söndags och alla var taggade och tänkte att Japp detta blir tredje raka..och Allt börja så bra..1-0 efter 2,5 min sedan kom 2-0 och periodpause..Lite Hojtar olja smörjdes invärtes...Sedan Vi stod och prata med en Polis som höll med om att HV är inte så bra som dom ska vara egentligen..Supertrevlig och Ja jo men så att han var Dretsnygg oxså

Var även tvungen att ta kort på snyggingen nr 2 Tommy Åström Canal Plus kommentatorn med sina mörka ögon.. Så GullUlle fick nått att titta på.. Vet ni att han står på en liten pall eftersom han inte är lika lång som Wikegård för att få samma längd på Gubbera..
Andra Perioden bytte HV målvakt och HV gjorde 2 mål...
Men  Sedan blev det skit och Piss i Lingonskogen  
 Vårat Torp blev påkörd av Fasth och fick åka iväg till sjukhuset..Med befarad allvarlig Nackskada..
Man ser på tv-bilderna att hela hans huvud är helt snett..Det tog ned hela min stämning och ja man ville bara hem..

PW kom in och gjorde iallafall många rejäla räddningar och synd att vi inte tog chansen och vann.. Utan vi fick åka hem med en förlust i bakrutan..Men glädjande nyheter på hemresan var att
 Torpets skada var muskelär åkomma men visst i morrn spelar han inte..
FBKs Spel var stundom Vin sedan vinäger och Puckarna ville sig inte riktigt och PP var helt under Kinnarps Arenas Is. Rickard Wallin var väldigt anonym igår och det märktes att Våran Polis, Frögren var sjuk och inte med..

Hemvägen Så Tog "Säffle" ton och Sjöng en truddelut Inne på Max i Skövde och Ja det blev folktomt hahahahhaha.. Sedan fick jag ingen trevlig färd hem.. Maten gjorde mig dyngsjuk och Jag satt och spydde i en plastpåse (super Fräsch) och tillslut fick vi lov att stanna så jag fick ge mig ut och få kräkas och samtidigt frisk luft.. Att vara GBP:opad kan vara mer till ondo än godo...

Men nu så Imorrn blir det Kamp på Liv & Död nere i LL A...Men Frögga är tillbaka och han ska bonka och stapla HV:iter som gurkor i en låda..

Framåt Grönvit !!!
/Tjorven

1 kommentar:

  1. Hahaha även för någon som inte är hängiven hockey på något sätt är det MKT roande läsning...
    Fortsätt skriv... härligt att få insyn i en RIKTIG SUPORTERS liv

    SvaraRadera