måndag 17 december 2012

Pingela Ryter till.. - Jag Håller på PW!!


Gårdagens FB-flödet/ twitterflödet gjorde mig:
- Ja, faktiskt skitförbannad.. på ren svenska!!!  

Jag blev en Pingeldjävul!!
Visst Folk får tycka vad dom vill osv..
Japp vi lever i ett Fritt land..
Men att sparka PW för att han inte får ut Pucken ordentligt, för att undvika en teckning i egna Zonen..
Var ta mig fan magstarkt för mig med..
Ni ska ge Fan i att Hacka på Våran PW!!
Folk skrev att Han är skitdålig målvakt och han ska Fan inte ha
 något förlängt kontrakt med FBK e ct..

Avgå, Snälla Avgå...
Annars Skärp er För fan...
-Tänk två varv till.. Händer det inget..?? - Avgå!!
FBK hade 54 min och 5-3 lägen och inte lyckades göra ett enda mål i Luleås betongförsvar..och Målvakten Ratio som är Monsterös..
Då kan förfasen Inte PW lastas för att han gör ett enda Misstag..Ett enda Misstag..

Tänk på att Grabben har inte stått så värst mycket i ES och
 komma in i ET och faktiskt dominera..
Är man då en Dålig Målvakt??
Vi har slagit ut KHL-laget Bratislava som ligger 4: i Den Västra Divisionen i KHL..
Vi slog ut Tråklaget Tappara..
Pga att PW storspelade och att spelarna ute på isen jobba och slet och framförallt gjorde mål..
Igår var det inte samma klipp i spelet och Det var ett Duttande och fjuttande med Pucken..
Inte ens Wallin fick fram Räven bakom örat.. Den hade fått Rävskabb i Slovakien och var hos Veterinären..
Visst Salak har räddat matcher för oss med sitt Otroliga Målvaktsspel..
Men då har vi iallafall gjort nått mål
Men inte ens Jesus hade räddat oss igår. Trots att Några HV-fans hade spökat sig där nere.. *illa
För gör vi inga mål så kan vi inte vinna eller hur??
Man behöver inte vara Einstein, för att få ihop den ekvationen!!

Nu kvittar det mig om vi vann eller Inte..jag är mest glad att ingen blev skadad.. *PUH!!
 För denna turnering är bara en Plast-turnering och Guldet Luleå vann igår är bara fejk..
Lika mycke Fejk som det är i alla Hollywoodfruar som dyker upp både här och där.. Plast och Åter Plast..
Kul att Chris Lee blev iallafall Bästa Back I European Trophy.. Grattis Mr Lee!!

Sedan tänkte jag Fråga: Ni som Tycker att PW suger, Vem ska vi värva isåfall? 
Nä jag köper inte Jonas Gustafsson.. Nä Torpet kommer inte heller.. De vet att de är för bra för att vara andra målvakt.. bakom Salak.. Sorry Den Skabbräven gick inte
Erkänn Ni kommer inte på nån..Varför inte vara nöjda med PW.. Han är en utmärkt andra målvakt..
Jag vet en som skulle platsa i vårat Färjestad, ifall Salak drar till Russky Plussky.. 
- Vem??? 
Det avslöjar jag längst ned i denna blogg... 
Skräll ..Nja kan man Hockey iallafall leker det och har koll,
så Kommer ni gilla det jag skriver.. iallafall en del av er  

                                                 

Nu skiter Vi i Plast-turneringen.. Nu laddar vi för omstarten mot Klubben utan Guld annandagen i LL A.. Hoppas på Fullsatt och alla bjuder till och iallafall Klappar i händerna..Kunde vi 55 st sjunga ut Plastklubbens egna Fans i Linköping den 3 nov..ska vi allt kunna sjunga ut dem hemma..
-Vi Är Färjestad!!!
Det finns bara ett Riktigt Guld och det är  Coach Le Mat!!
Det 10:e Guldet ska hem till Värmland igen...
#8010 är det enda som gäller.. 

  • 80 står för antal år Färjestads BK är
  • 10 för det 10:e Guldet som vi ska plocka i April med en sjujäkla fest på Torget i Karlstad!!

                                                  Nu laddar vi upp med massa Julskinka & Pepparkakor
                              För den 26 dec börjar vi marschen mot Törjet i Karlstad

           /Pingela



                                                 Jag tycker Ifall om att Salak lämnar oss för KHL..
                                                  så är det Joel Gistedt i BIK Karlskoga som ska värvas
                                                                 
                                                                    Värdig att spela i Bollklubben!!


                          Felstavningar och särskrivningar skyller vi endast på Redbull Salute..                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar