tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt Hockeyår!!

På er Bloggläsare!!

Hoppas ni inte gjorde som mig och Firade in Nyåret med Per Morbergs vin.. Det känns rejält idag i kroppen och huvudet.. Men det hindrade inte mig att ge mig på En Powerwalk på förmiddagen.. 
Men nu blir det lugnt och stilla tills vi Åker på Supporterresa den 26 januari till Göteborg. 

Idag är det exakt 2 månader tills vi Flyger upp till Luleå för att stötta våran Fina Bollklubb på Bortais... Den resan kommer nog bli oförglömlig.. 14 Glada Stôller från Värmland gör en Idiotresa.. 
#85 Mikael Johansson har lovat att han ska fixa så  vi får ta en Gruppbild på oss och Färjestad.. Lär väl fixa till fejset och banta ca 45 kg ..Men det ska nog gå på 2 månader hahahaha.. 

Likabra att ta denna därra tacklingen som Genrerar i minst en matchavstängning på Berglund 
Det beror på Hur Kärringarna dömer på DN.. Men som en jag känner som har spelat hockey på högnivå, sa att Den där tacklingen  inte skulle ens gett 2 min..
Men -Vi är Färjestad!! vi vet hur vi blir bedömda..

Fan i NHL är dessa regelrätta tacklingar Lika vanliga som daggmaskar på asfalten på sommaren..  
Nått som t om jag vet att - Du som Hockeyspelare ska hålla huvudet uppe och inte stirra på pucken under de 35 sekunder du är ute på isen.. Men Det är ju klart Berglund kommer straffas mer än vad Sjöström gjorde trots att Welch skadades rejält och den tacklingen var bakifrån och 1 me från sargen.
Berglunds tackling var Faktiskt en Äkta Kronwall.  Modoiten blev "Kronwallad"
och det gör ont att Möta Färjestad!! Glöm aldrig det 
                            

Efter Brynäs var nere och fick spö.. Har vaktmästarna Slitit arslet av sig.. 
Det var krisläge ett tag.. Om De skulle var tvungna och göra ny is eftersom fjädrarna och Paljetterna hade smält ned i isen att de började göra Regnbågsmönster i isen.. Men de löste det med att Hämta ned Järnskrot och de andra Junisarna som fick jobba som Praktikanter i LL A. De fick gå runt med tandborstar och gnugga isen.. Så dessa grabbar fick känna på hur det är att inte vara Curlade..

Modomatchen var Jobbig att genomlida..Men Gött att Hilding fick vara partycrasher Uppe i Skabbrävens Arena.. Han har gått från Pausefågel till att börja ta försig och Har vi tur..Så kommer den grabben bli ett lyckokast i Slutspelet.. Nu förstår man Hur svårt det är att gå från Allsvenskan upp till Elitserien..Det tar nästan en och en Halvsäsong att komma in i tempot.. 
Men #42 Hilding You Rock!!
Men Nytt Lusmedel är beställt till nästagång Färjestad ska upp till Arenan..Detta var sk Miljövänligt tjosan som hade köpts in.. Det funka inte så vidare värst.. 

På torsdag har vi Jerusalemspacket hemma.. Hoppas, Hoppas att alla jädra magsjukebakterier Stannade kvar uppe i Ö-vik och att alla är på banan igen.. Berglund får sitta med Fruarna, men Annars hoppas jag att Connolly är tillbaka på isen.. 

                                     Ha det göttans alla Godingar.. Snart Snart når vi 5000 besökare
Jag tackar Det ödmjukaste och Alltid kul att man lyckas reta upp nån.
-Tro mig jag tar inte åt mig personligen..
Så ingen  ide att hoppa på mig på FB eller Twitter
om jag skriver nått olämpligt om ditt lag..
Gör som jag istället Skaffa en egen Blogg och häv ur dig det du vill säga
                                                       
                                                           Pöss och Puck i skallen på er Godingar
                                                                            /Pingela





                                                 Som vanligt felstavningar och annat skit som kan bli 
                                                 när jag skriver skylles endast på denna Filur 






1 kommentar: